Recenzie la cartea Jocul coroanei, de Evelyn Skye

Jocul coroaneiCuvântul de ordine în Jocul coroanei, cartea de debut a lui Evelyn Skye este competiția. În jurul acestui etern sentiment uman se învârt și ambițiile, și puterea, și politica, și magia și, nu în ultimul rând, iubirea, ca o linguriță cu condimente pe un fel culinar deja savuros.

Într-o Rusie fictivă (și nu prea…) de secol XIX este mare nevoie de un magician oficial. Așadar, lumea respectivă este totuși medievală și oarecum obscurantistă. Dar asta nu înseamnă că personajele chemate să lupte pentru această poziție nu sunt extraordinare, pline de calități (cum altfel să învingi în orice lume, imaginară sau nu?). Pentru contrastul perfect sunt introduși în scenă doi competitori redutabili: Vica Andreevna și Nikolai Karimov. Sunt diferiți la culme: tânăra are ascendență nobilă, dar a fost crescută în modestie și un soi de izolare. I s-a inoculat de către un tată puternic ideea că este singura magiciană demnă de acest titlu a Rusiei. Cu atât mai uimitor este momentul în care cei doi află că există un challenger. Nimeni altul decât orfanul cazac, venit din stepă, luat „de suflet” de către un nobil care l-a antrenat să intre în liga mare, ca magician al Curții. Cei doi ajung „față în față” din… spatele unor aburi și văluri, dar își rețin unul altuia aura unică. Și Jocul începe… pe viață și pe moarte.

În timpul competiției, lucrurile se complică și din perspectiva secretelor care ies la iveală și care au potențialul de a schimba totul, și din cea afectivă, cei doi îndrăgostindu-se unul de celălalt pas cu pas, bătălie cu bătălie. Ce va avea întâietate – ambiția, poziția, iubirea, talentul? O lume de personaje care mai de care mai intens creionate susțin partitura principală: Pasha (prințul moștenitor, un ușuratic), Renata, Galina (femeia care l-a luat în grijă pe Nikolai), Sergei (tatăl Vikăi), Ludmila, cea care face cea mai bună pâine din lume și care o urmează pe Vika în focul Jocului, Aizana, Iuliana, sora Vikăi, chiar Țarul însuși se ivește o clipă în „desfășurătorul” magic. În Jocul coroanei, la capitolul afectiv, povestea adaugă un ingredient picant: triunghiul amoros Vika-Nikolai-Pasha. Deși se vede cu ochiul liber că primii sunt perfecți ca pereche, prințul moștenitor, de un farmec dublu, personal și social, nu este de ignorat. Ce îl atrage la tânăra Vika atât de mult încât pare să fie măcinat de o obsesie? Cât va cântări asta în ecuația pasiunii care crește între Vika și Nikolai, deciși să lupte până la capăt, totuși?

Autoarea cărții Jocul coroanei „știe ce vorbește” atunci când creează decorul; o Rusie fastuoasă, cu contraste puternice, se deschide în fața cititorului, familiarizat sau nu cu această țară care surprinde mereu. Și care a dat la iveală doi combatanți care știu să lupte feroce, care au talent, forță și calități native demne de o carte. Și mai ales de o poveste greu de lăsat din mână, cu un final uluitor.

Romanul Jocul coroanei, de Evelyn Skye poate fi cumpărat cu reducere de la Elefant, eMAG sau Libris.

0