libris.ro

Recenzie: Manipulatorul pervers narcisist, de Geneviève Schmit

Manipulatorul pervers narcisist

Geneviève  Schmit este terapeut și analist și totodată recunoaște că a fost chiar ea, în trecut, victima unui manipulator pervers narcisist: “Cândva, m-am aflat eu însămi sub influența unui manipulator pervers narcisist. Am scăpat. Și alții au scăpat. Și dumneavoastră o puteți face. Întăriți, sper. Cum scria Nietzsche”<Ce nu te omoară te face mai puternic>”.

Cartea Manipulatorul pervers narcisist a apărut la Editura Meteor Publishing în anul 2017 fiind tradusă din limba franceză de Eugen Damian. Autoarea analizează tema pe toate părțile pe parcursul celor 11 capitole, împletind experiența personală cu lucrul în cabinet cu sute de victime, bărbați și femei.

Astfel realizează cu minuțiozitate portretul manipulatorului pervers narcisist dar și pe cel al victimei perversului narcisist, analizează modul în care este trăită relația perversă, responsabilitatea ce-i revine victimei dar dă și sfaturi despre căile de ieșire dintr-o relație nocivă. În cele din urmă autoarea prezintă un mic protocol de consiliere cu îndemnul de a-i vizita site-urile http://soutien-psy-en-ligne.fr și http://pervers-narcissiques.fr.

Chiar de la începutul lucrării ne este pusă la îndemână o grilă de diagnostic pentru a afla dacă suntem sau nu victimele unui pervers narcist apoi sunt analizate caracteristicile esențiale ale manipulatorului pervers narcisist, dar nu sunt trecute cu vederea nici caracteristicile esențiale ale victimei.

O structură emoțională total imatură este proprie perversului narcisist, după cum aflăm în rândurile ce urmează: “Perversul narcisist este un individ, bărbat sau femeie, care s-a construit pe sine deasupra vidului lăsat de o structură emoțională total imatură. Plecând de la această realitate, asupra căreia nu are niciun fel de influență, perversul narcisist trebuie să construiască o personalitate robustă capabilă să-l apere de vidul sideral al acestui Eu ce n-a putut deveni niciodată adult.”

Iată ce scrie Gérard -Yves Cathelin, adictolog și psihanalist, despre demersul desfășurat de autoare: “Geneviève  Schmit ne oferă o lucrare cizelată, cu o problematică complexă, multifactorială, obiect al multor studii, uneori polemice. Cartea a fost realizată cu rigoare și cu o cunoaștere profundă a subiectului. Citind-o, înțelegem, capitol după capitol, relațiile dintre perversul narcisist și victima sa, iar acest lucru ne conduce la o mai bună abordare a acestei relații umilitoare.”

Fie că ești atras sau nu de titluri de carte din domeniul psihologiei, cred că Manipulatorul pervers narcisist este o carte care nu te va lăsa indiferent și care te va face să conștientizezi încă o dată în plus cât de diferiți sunt oamenii și cât de important este să ne cunoaștem pe noi înșine, cu calități și defecte, pentru o bună relaționare cu cei din jurul nostru (părinți, copii, parteneri, șefi, prieteni, etc).

Cumpără cartea Manipulatorul pervers narcisist, de Geneviève Schmit, cu reducere, de la Elefant sau Libris.

Silvia Filip
1