Recenzie: Putere nemărginită, de Anthony Robbins

Putere nemărginită

Putere nemărginită. Atunci când un tânăr de succes – care este independent financiar fără să fi moștenit ceva, trăiește într-o reședință somptuoasă pe care nu a primit-o cadou și are patru copii cu femeia pe care o iubește fără ca o familie atât de extinsă să-i modifice evoluția socială – își împarte secretele, foarte mulți ciulesc urechile.

După ce a călătorit în toată lumea învățând oamenii să preia controlul propriilor vieți, Anthony Robbins adună într-o carte conceptele de forță interioară care asigură îndeplinirea oricăror ambiții și sopuri personale. După ce pleacă de la principiul că fiecare om vrea să schimbe ceva în viața sa, Robbins continuă pe linia ideii că toți oamenii de succes au acțiunea la baza a ceea ce au realizat. De asemenea, în foarte multe cazuri, în spatele reușitei stă un profesor, un model profesional, uneori chiar un psiholog și, de ce nu, un specialist în hipnoză!

Fundamentul cărții lui Robbins, Putere nemărginită, conține nu doar propriul succes pe care dorește să-l împărtășească, ci și demonstrația faptului că atât timp cât există persoane care au reușit ceva, în principiu oricine poate realiza acel ceva, în cazul în care reprezintă un obiectiv. Nu „se reinventează roata”, cid oar se merge pe urmele lăsate de „pionieri”. Secretul stă, până la urmă, în modelarea felului în care oamenii cred în ceva, în care gândesc, în care își folosesc corpul și mijloacele „din dotare”, în care vorbesc și mai ales comunică. Acest tip de modelare pentru un rezultat poate fi atins prin participarea la seminarii, prin antrenamentul psihologic pe care îl oferă foarte mulți oratori motivaționali și prin aplicarea în viața de fiecare zi a ceea ce se acumulează.

În Putere nemărginită, Robbins își învață cititorii să elimine toate acele elemente care îi țin în loc de la atingerea scopului, de la dependențe la haos emoțional. De asemenea, autorul, un model el însuși, introduce ceea ce numește „formula supremă de succes”, care implică patru pași simpli: ținta – stabilirea exactă a țelului; acțiunea – îndreptarea tuturor resurselor spre țelul stabilit; determinarea răspunsului la acțiune; adaptare și eventual capacitatea de schimbare până la obținerea rezultatului dorit. Practic, în trei idei, cartea lui Robbins poate fi sintetizată astfel: puterea nelimitată este abilitatea de a genera rezultatele dorite; acțiunea este elementul comun al poveștilor de succes; nimic nu are altă însemnătate decât cea pe care i-o oferi.

Dintre ideile cele mai importante pe care le poate adopta orice întreprinzător care citește pentru scopul căreia i-a fost destinată cartea se detașează, de pildă, faptul că „felul în care comunicăm cu ceilalți, dar și cu noi înșine, determină calitatea vieții noastre” sau că „atunci când este gestionată corespunzător, credința poate deveni cea mai puternică forță generatoare de bine în viața cuiva”.

Robbins nu uită să amintească despre importanța creării de valoare socială, destinată altora, pe parcursul atingerii obiectivului personal. Aidoma unui cerc închis, cartea motivațională oferă acea primă mișcare potențială de rotație care să declanșeze acțiunea fiecăruia spre propria realizare a țelurilor.

Cumpără cartea Putere nemărginită, de Anthony Robbins, cu reducere, de la Elefant, Libris sau Cartepedia.

1