O doză sănătoasă de violenţă („Ziua zero”, de David Baldacci)

ziua-zero„Ziua zero” îl instituie pe John Puller ca erou al scriitorului de bestseller-uri David Baldacci. Uriaş şi deştept, personajul care parcurge o întreagă serie litarară este greu de învins, aproape ca un zeu. Fost luptător oriunde ţara sa a intrat în război – Irak, Afganistan – Puller a adunat o colecţie de medalii care îi cinstesc performanţele şi îl fac să arate ca o legendă în viaţă.

În spatele imaginii se află totuşi un trecut complicat: în timpul misiunilor sale, camarazi apropiaţi au fost ucişi (deci este afectat emoţional); tatăl său a fost un comandant de renume (are în spate o umbră mare); fratele său, Robert, în schimb, este un trădător condamnat, închis la Leavenworth (clivaj familial de proporţii). Puller, însă, are şi toate datele native ale unui bun investigator: lucrează singur şi nu lasă pe nimeni să se apropie prea mult.

Cartea o poti cumpara cu reducere de aici.

Această minune de vitejie este pusă în faţa unui nou tip de război; mai silenţios poate, dar tot conflict. Intrat în rândurile serviciului de Investigaţii Criminale al Armatei, îşi dovedeşte din nou calităţile de excepţie într-un caz ce poziţionează cartea în categoria thriller: asasinarea unui colonel, a soţiei sale şi a celor doi copii ai cuplului. Lui Puller îi revine misiunea de a afla cine este făptaşul şi de a-l aduce în faţa judecăţii. În pofida a ceea ce un cititor obişnuit s-ar aştepta în faţa unei asemenea situaţii (o baie de sânge şi armament de ultimă generaţie sau chiar o armată întreagă trimisă să distrugă totul în jur în numele prinderii unui răufăcător), Puller este singur în descâlcirea iţelor acestui caz.

O întâmplare fericită face s-o întâlnească pe Samantha Cole, un locotenent al locului, care îi furnizează informaţii preţioase despre obiceiurile şi personajele din zonă. Amândoi pornesc la a investiga cazul, cu atât mai rapid cu cât un element agravant vine să le urgenteze efortul: foarte repede după sosirea lui Puller, crimele cresc de la patru la şapte.

Ce se întâmplă în acest orăşel? Şi cum să facă eroul să nu lungească lista decedaţilor cu propriul aport, cu atât mai mult cu cât la plecare i s-a spus să aibă grijă, întrucât cazul este de mare interes „sus”? Investigaţia dezvăluie pas cu pas o conspiraţie de proporţii, care depăşeşte graniţele micii localităţi din Virginia. Cu ajutorul locotenentului Cole, Puller dă la iveală „legăturile primejdioase” dintre Roger Trent, o „eminenţă cenuşie” care deţine întreg orăşelul, clubul local de motociclişti Harley şi anumiţi „pioni” din Pentagon. Pe parcursul devoalării acestor reţele, mai multe atentate la viaţa celor doi sunt puse la cale, dar eroii scapă şi în final izbândesc.

David Baldacci furnizează, aşadar, o nouă carte câştigătoare. Are, de altfel, şi toate „ingredientele” unei eventuale viitoare ecranizări: limbaj grosier, o doză sănătoasă de violenţă şi un ritm care determină cititorul să tot întoarcă paginile, indiferent de cât de târzie este ora…

Cartea „Ziua zero”, de David Baldacci este disponibila si in librariile online. O poti cumpara cu reducere de la elefant.

0