Recenzie la cartea S-a întâmplat la Londra, de Julia Quinn

S-a întâmplat la LondraÎn S-a întâmplat la Londra totul pornește de la zvonul că Sir Harry Valentine și-ar fi ucis logodnica. Este suficient pentru vecina sa, Olivia, care pornește într-o misiune la care s-a sesizat din oficiu, aceea de a-l urmări pas cu pas. Crede că este maestră în disimulare, dar Harry este conștient de faptul că este supravegheat. Cei doi se și întâlnesc ocazional, pe la sindrofii, și inițial fiecare crede despre celălalt lucruri nu foarte plăcute: femeia că bărbatul este un nesuferit arrogant, el că ea nu este decât un chip drăguț și un cumul de gesturi îndelung prelucrate. Faptul că Harry menționează că știe că Olivia îl „veghează” nu ajută deloc unui început cordial de relație, chiar și strict socială. Și totuși…

Romanul S-a întâmplat la Londra poate fi cumpărat cu reducere de aici.

Într-o zi, Harry, care are legături cu Armata, primește la rându-i misiunea de a o supraveghea pe Olivia, întrucât unul dintre cei care îi fac curte este un prinț rus suspectat de a fi spion. Așa ajung cei doi se se descopere. În spatele aparenței strălucitoare Harry găsește o femeie fascinantă, mult înaintea timpului ei (citește ziarele!), cu un caracter deosebit și cu un simț al umorului incontestabil. Autoarea clădește cu multă istețime prietenia care se naște între cei doi, punctând-o cu scene fermecătoare, ca discuția de la fereastră la fereastră, sau schimburile acide de replici cu mărturisirea „ciudățeniilor” fiecăruia (lista Oliviei include „cum aș vrea să-mi ucid fratele”, versiunea 16…). Prietenia devine dragoste în clipa în care Harry descoperă fascinat că este fericit când o vede pe Olivia. Este ca o revelație bruscă, din care bărbatul nu mai poate ieși nicicum. Momentul este sincronizat perfect cu cel în care și Olivia realizează „ce s-a întâmplat în Londra”: faptul că are aceleași sentimente pentru Harry. Pe scurt, o poveste de dragoste simplă și frumoasă, așa cum sunt toate lucrurile simple. Trecutul fiecăruia vine în mărturisiri emoționante, cu un Harry a cărui copilărie a fost departe de lumina care îl învăluie, aristocratic, în saloanele londoneze și cu episoadele în care a curățat mizeria lăsată în urmă de tatăl său alcoolic. Harry a învățat ceva din aceste momente: nu bea deloc și, în secunda în care a putut, s-a înrolat, lăsându-și fratele, cu care are o relație abia menționată, să se descurce cu părinții.

Se mai întâmplă lucruri interesante în Londra și mai sunt personaje de explorat, așa cum este vărul lui Harry, Sebastian, de pildă, sau chiar prințul rus, o figură creionată cu multă originalitate, dar misterul cărții Juliei Quinn trebuie descifrat „la fața locului”, filă cu filă. În spatele poveștii de dragoste din S-a întâmplat la Londra care, în mod atât de fericit, este inițial o solidă prietenie, fundalul unei epoci se arată în toate detaliile care pot ține cititorul alături de cartea care îl captivează și din interiorul căreia îl atrage o lume care a fost, dar parcă este, magică și totuși atât de posibilă în realitate.

Cartea S-a întâmplat la Londra, de Julia Quinn poate fi comandată online de la Elefant sau eMAG.

8