Recenzie la cartea Soția engleză, de Lauren Willig

Soția engleză

Atractivă lectură de vacanță, Soția engleză este o poveste cu tâlc, care lasă să se întrevadă felul în care de atâtea ori și pentru atâția oameni cursul vieții nu este determinat de fapte mari sau de gesturi stridente, ci de acumularea micilor detalii de fiecare zi; în cazul acestei narațiuni, „gura lumii”…

Annabelle și Bayard Van Duyvil trăiesc un vis. Amândoi provin din familii prestigioase și înstărite – el olandez, cu averea realizată în America, ea membră a aristocrației engleze. Se întâlnesc, se îndrăgostesc și se mută la New York. Aici, însă, umbra unui zvon legat de o relație pe care Annabelle ar fi avut-o cu arhitectul care le-a decorat casa devine un eveniment determinant de viață. Și ia o amploare inimaginabilă în ziua în care Bayard este găsit mort, cu un cuțit înfipt în piept, iar Annabelle dispare fără urmă. Poliția și ziarele sar la concluzia că soțul gelos și-a lichidat soția infidelă, apoi s-a sinucis, înecat în remușcări.

Dar unde este cadavrul femeii? Măcinată de această întrebare, sora lui Bayard, Janie Van Durvil, intră în vârtejul de necunoscute ale cazului. Nu poate accepta ce se spune, știe prea bine cât de mult își iubea soția fratele ei și, împreună cu un jurnalist de investigații, pornește la descâlcirea ițelor cazului. Încercarea tinerei de a reface reputația fratelui său dă la iveală o serie spumoasă de intrigi și întorsături de situație care fac din Soția engleză o lectură captivantă și plină de înțelesuri profunde. Primul dintre „șocurile” narative este introducerea unui plan paralel al acțiunii, povestea lui Georgie și a legăturii ei cu familia olandeză, care dublează „la pas” investigația surorii lui Bayard. Când toate piesele sunt puse cap la cap se relevă adevărata relație dintre Bayard și Annabelle, iar surpriza pentru cititorul captivat este de proporții.

Pe lângă acțiunea foarte bine condsusă a cărții Soția engleză sunt de remarcat personajele, care devin memorabile, fiecare în felul său. Departe de a fi o eroină fără pată, Janie este o persoană plină de resentimente față de o mamă abuzivă, a rămas nemăritată și se comportă foarte ciudat pentru timpurile pe care le traversează. Este o cvasi-libertină de secol XIX, ceea ce o face un personaj cel puțin interesant. Face o echipă care intrigă cu jurnalistul și sfârșește prin a impresiona cititorul mileniului trei cu acele trăsături de caracter care, oricât de nelalocul lor par într-o epocă victoriană, se dovedesc extrem de eficiente pentru scopul propus. În plus, descoperirea unui adevăr plin de picanterii sentimentale și de alcov care să justifice o crimă ce pare pasională este oricând o poveste care menține trează atenția cititorilor.

Cumpără cartea Soția engleză, de Lauren Willig, cu reducere, de la Elefant sau Libris.

12