Recenzie la cartea Totul se termină cu noi, de Colleen Hoover

Totul se termină cu noi

Autoare care nu are nevoie de ultă prezentare… literară, din moment ce mai bine de zece dintre cărțile sale – „Hopeless”, „Ugly Love” etc,. – au devenit bestsellers, Hoover este deseori creditată cu capacitatea de a fi un pionier al noului val de romane pentru adulți. Deși a intrat, după spusele proprii, cu totul accidental în această lume a scrisului, Hoover s-a îndrăgostit irevocabil de universul cărții și este acum fondatoarea unui serviciu de subscripție de carte și al unei librării independente care donează în scopuri caritabile tot ceea ce „produce”. Așadar, de la o împătimită a cititului și răspândirii cărților vine un nou roman de succes, Totul se termină cu noi, al cărui titlu este departe de ceea ce ar putea părea o poveste de dragoste, deși pornește din acest punct.

Personajele lui Hoover sunt Lily Bloom, o romantică perfectă care are o florărie pentru cei care nu se dau în vânt cu florile și Ryle Kincaid, un chirurg pentru care cariera este totul și care nu are vreo intenție de a se căsători sau de a-și întemeia o familie cu copii. Dar destinul are alte planuri și cei doi tineri atât de diferiți în miezul structurii și gândirii lor se întâlnesc… pe un acoperiș din Boston. Este noaptea teribilă în care bărbatul a pierdut un pacient, iar femeia tocmai și-a înmormântat tatăl abuziv.

Acest debut promițător de romance are deasupra un nor uriaș. Lily este avertizată în privința lui Ryle de către chiar sora acestuia, și își jură că nu va trăi ca mama ei, dar atunci când bărbatul începe să prezinte semnele unei relații abuzive, tânăra realizează cât de ușor este să fii moralist atunci când este vorba despre alții. Pentru că atunci când nu are accese teribile de gelozie, partenerul lui Lily este un bărbat fermecător, plin de calități, visul oricărei femei.

Lily se cunună cu Ryle, decisă să creadă că totul se va rezolva dacă ei doi vor lucra împreună pentru asta și că în final binele va învinge demonii bărbatului. În ecuație intră și un mai vechi flirt al tinerei, de pe vremea când era doar o adolescentă și când, încercând să ajute un băiat fără șansă, a dezvoltat afecțiune pentru el. Astăzi Atlas este un chef renumit și, ajuns în Boston, o imploră pe Lily să-și părăsească soțul. Dar nu este ușor. „Ciclurile există pentru că este cumplit să le rupi. Este nevoie de o cantitate astronomică de durere și de curaj pentru a distruge un reflex familiar. Uneori pare mai simplu să alergi într-un cerc vicios decât să-ți confrunți teama de a te arunca spre un loc în care nu știi dacă vei ateriza în picioare”.

Plină de onesitate și compasiune, povestea spusă de Hoover în Totul se termină cu noi nu este doar despre devastările pe care le comportă abuzul într-o familie în care membrii au pornit de la iubire, ci mai ales despre forța supraviețuitorilor.

Romanul Totul se termină cu noi, de Colleen Hoover poate fi cumpărat cu reducere de la Elefant, Libris sau Cartepedia.

0