Recenzie la cartea Vânător de noapte, de Robert Bryndza

Vânător de noapte

Cu thrillerul „Fata din gheață”, Robert Bryndza a intrat în „liga mare” a autorilor contemporani, cu milioane de exemplare vândute și cu un binemeritat loc fruntaș în topurile de gen. Se poate spune că acel roman l-a stabilit pe autor. Cu Vânător de noapte, Bryndza stabilește un personaj, răspunde perfect la o așteptare și generează o alta.

Este o vară foarte caldă în Londra. Estelle Munro merge la casa fiului său, să hrănească pisica în timp ce acesta este plecat. Nu se dă în vânt după animal și nici nu prea are chef de drum pe căldura înăbușitoare, dar este o bună ocazie să-și bage puțin nasul în viața fiului. În momentul în care intră, își dă seama că ceva nu este în regulă. Întunericul este prea dens… În dormitor, Estelle descoperă trupul băiatului ei, Gregory, într-un tablou de groază.

Detectivul Erika Foster, abia obișnuită cât de cât cu metropola, primește un telefon legat de crimă. Victima este medic și a fost găsită cu mâinile legate, sufocat cu o pungă din plastic. Câteva zile mai târziu, o altă omucidere, același „modus operandi”. Se creionează cazul unui criminal în serie și, pe măsură ce Eika și echipa sa înaintează printre indicii, profilul unui om care pândește și așteaptă momentul pentru a lovi devine tot mai limpede.

Cei vizați de ucigaș sunt bărbați singuri, cu vieți foarte discrete. Toți au un trecut învăluit în mister și chiar aici poate fi cheia motivației criminalului. Pot fi legați de el? Cum? Alte zeci de întrebări sar din fiecare urmă de dovadă. Erika trebuie să facă imposibilul pentru a-l opri pe cel ce pândește în noapte. Iar „vânătorul” nu are în vizor doar bărbați. De data aceasta, chiar ea este o țintă. Între ciocan și nicovală, își pierde jobul dacă nu-l găsește pe ucigaș sau își poate pierde viața dacă îl descoperă nepregătită. Împreună cu colegii Moss and Peterson, Erika pune piesele laolaltă, încercând să descoasă trasee, mod de a gândi, personalitate, căi de acțiune, studiind un personaj sinistru până la fibră pentru a-l putea, totuși, opri.

Undeva, în spatele tuturor acestor frământări, Erika este configurată pe deplin ca personaj. Are ambiția de a urca pe scara ierarhică, puterea de a depăși, măcar parțial, trauma pierderii soțului, inteligența de a recupera avantajul pe care îl poate avea un ucigaș dezaxat și capacitatea de a departaja răul de bine, oricât de copleșitor și de predominant ar fi primul în viața reală.

Vânător de noapte, thrillerul pe care îl gestionează Bryndza cu mână de fier rămâne până la capăt electrizant. Cititorul este aruncat cu bruschețe în mijlocul unui caz grav și nu mai este lăsat să se desprindă de investigația care urmărește episoade teribile de violență până la finalul poveștii.

Cumpără cartea Vânător de noapte, de Robert Bryndza, cu reducere, de la Elefant, Cartepedia sau Libris.

2